Ett maskerat systembolag

Med tanke på att jag funderade över det här med att göra ett gott första intryck förstår jag inte riktigt hur det kommer sig att det första jag vill berätta om då det gäller min förort är att här finns ett litet centrum med en videobutik som egentligen är ett maskerat systembolag för alla kids. I fönstret av butiken hänger som alltid annars ett gäng filmaffischer, däribland en för Will Smiths "Hitch". När en videobutik i slutet av -07 skyltar med affischer sedan -05 samt att de inte byter ut vhsrullarna mot dvdfilmer då åren går, ja då är det något som inte stämmer. Som nyinflyttad just i den här förorten gjorde jag efter att rykten om lättåtkomlig alkohol florerat ett test och gick därmed in i videobutiken och bad om några öl. Sekunden senare gick jag glatt hemåt med en kasse starköl i näven. Med tiden har jag nu lärt mig att det i videobutiken finns både starköl och allehanda spritsorter att välja bland. Även om jag passerat systembolagsstrecket kan jag tycka att det är behändigt med ett nattöppet systembolag ett stenkast från min lägenhet.



Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback