Sätter bilar i brand

Jag vill snacka med er om bilar. Här i min förort finns det få garageplatser och därmed tvingas folk ställa bilarna ute på gatan. Nu är det så att jag själv sålde min bil för ett par år sedan och därmed inte själv har råkat ut för det men jag skulle vilja likna företeelsen vid att ge sig in i ett parti rysk roulette då det var natt smäller åtminstone en bil. Kidsen här ute roar sig med att sätta bilar i brand. Jag stödjer det inte på något vis men det är en fascinerande syn och en ljudupplevelse utöver det vanliga. Bränderna är maffiga, likaså explosionerna som följer. Mången natt har jag vaknat till ljudet av dem.


Alex:

Intressant blogg :) får man fråga vilken förrort det gäller?

Förortsbo:

Kul att höra att min blogg fångar ditt intresse. Vi får se om man med tiden kan utröna vilken förort jag huserar i. Än så länge låter jag det vara osagt...

2007-11-10 @ 22:29:24
Alex:

Jag bor i en förort dock är det inget ghetto så utan en vanlig medelklassförort. Men har lite efrarenheter av mer segregerade ställen också b.la flytade en släkting från östermalm till rinkeby, vilket nog inte är så vanligt direkt

2007-11-10 @ 22:37:05
Förortsbo:

Förorter är intressanta och till stor del bortglömda av den grå massan. Jag har erfarenhet från både mindre och mer segregerade förorter, och jag ser det som positivt då jag lärt mig både ett och annat med åren genom vad jag varit med om. Alltid kul att få reaktioner från andra förortsbor! Tack!

2007-11-10 @ 23:16:36

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback