Våldsgäster

Minns ni då man var liten och kutade hem till kompisar för att leka? Man behövde inte ringa och bestämma ett par dagar i förväg utan bara knata in på polar'ns gård och säga hej. Lite så är det här ute. Lördagkvällarna här ute följer ett mönster; knäpp ett par bira på lokala puben, kanske våga sig på ett par låtar karaoke, sedan våldgästa någon. Jo ni vet - våldgästa är vad det heter nu - och det är inte alls lika accepterat som då man var en liten knodd på tio bast.

Vi som alltsom oftast blir våldgästade ser till att hålla våra lägenheter cleana - inget krimskrams, inga massa elektronikprylar (såvida de inte är för stora för att kånkas bort, inga glasvaser på fönsterbänken. Efter att ha gjort ett par misstag i samband med min flytt hit - blev av med min PS2konsol, en mp3spelare, digitalkamera samt ett gäng blaskiga parfymer från en utlandsresa - lever jag nu jävligt spartanskt. Även om det gjorde ont att bli av med alla prylar kände jag mig mest dum som lämnat allt framme till allmän beskådan. Det enda krimskrams som numera florerar i min lägenhet är tomma ölburkar, whiskeyflaskor och en och annan dunk hembränt, allt för att kunna supa så mycket som möjligt utan att behöva ta något ansvar för mina egna prylar. Mina våldsgäster har gett sig på mina tapeter där ett och annat okvädesord klottrats ned. 

Volymen på stereon är nästintill alltid på max och folk drar ut på balkongen för att röka på och röka cigg. Vi stör grannarna med vårt bullriga tal och smattrande spanska. Vi hoppar studsmatta här ute trots att vi befinner oss på trettonde våningen och är vad som skulle kallas redlöst berusade. Någon kom en gång i tiden upp med en lek jag i ett tidigare inlägg nämnt, nämligen Buffalo. För att vara med i leken skall man kasta en enkrona från balkongen. Därefter skall man resten av kvällen hålla sig till att dricka sprit med den hand man vanligtvis INTE använder. Jag som i själva verket är vänsterhänt hugger således tag med höger näve. Gör man en miss utbrister någon "Buffalo" och då är det dags att dricka upp allt vad glaset innehåller. Ni kanske förstår hur vi kan bli just redlöst berusade. En och annan stänger in sig på toan. Vi vet alla vad som händer därinne, att tyngre grejer än gräs är vad som brukas. Sådant tar emot en del hos mig, jag kan acceptera gräs, men när mina våldsgäster låser in sig på min toa och lämnar spår av exempelvis kokain ja då blir jag lite skraj.

Folk blir ofta fyllehungriga, det vet ni ju. Det brukar bli något av knytkalas när folk dräller in här. Den ena tar med en burk bönor, den andra en flarra ketchup, den tredje en paprika och så vidare. Många kockar dålig soppa som man säger. Rätt som det är plingar nästa gäng på och väller in i hallen. Kockarna lämnar soppan och nästa skock tar vid. Det brukar sällan bli något gott i slutändan, och dagen därpå får man lov att stå där och skura. Därefter tar man itu med ölburkarna runtom i lägenheten, spriten som är utspilld på borden, fimparna nedanför balkongen, de använda kondomerna (?!), det vita pulvret ovanpå tvättmaskinen i badrummet  och sist men inte minst så glor man igenom att inget nytt har gått sönder...


Wysteriia:

Tack :D

Får väl hoppas att du har rätt ;)

daff:

Kul med en blog med ett nytt tema, ngt som sticker ut ur mängden!

2007-11-11 @ 13:20:08
URL: http://daff.blogg.se

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback