Kombobutiken no1

På tal om butiker här i trakten; ofta då jag tagit hit kamrater utifrån och vi knatat genom centrum hem mot mig har det hänt att de stannar upp mitt ute på torget i centrum. Det finns en så kallad kombobutik här vilken drar många blickar till sig och som därtill frambringar många skratt (medan jag själv anser det vara en rätt smart affärsidé). Butiken var från början enbart en videobutik med gottis och läsk (ej att förväxlas med det maskerade systembolag jag tidigare berättade om) men man beslutade att även starta ett slags telefoncenter där de utländska på orten billigt och enkelt skulle kunna komma och ringa hem till sina nära och kära. Idén var ju fenomenal och vissa jag känner hängde där i lurarna dag ut och dag in varpå innehavaren av butiken kom på att genom att starta ett internetcafé kunde han mjölka ytterligare lite pengar ur kundernas fickor. Ni andra datagrabbar och brudar därute vet att internet är beroendeframkallande och speciellt då gottis och läsk finns att tillgå, inte sant? Sagt och gjort - ett internetcafé stod klart och visst började vi att hänga där. Till skillnad från på internetställena inne i city satt folket här inte och lirade några shoot-em-upspel, nä, de knapprade runt i Hotmail och läste nyheter från andra länder - timme ut och timme in. Nästa drag innehavaren gjorde var att starta en kemtvätt och därefter dröjde det någon månad innan resebyrån drog igång.

Videobutik, telefoncenter, internetcafé, kemtvätt och resebyrå på en och samma gång i en och samma lilla lokal. Den ni! Om jag hade haft en kamera skulle ni fått se den med era egna ögon, men än så länge får ni föreställa er stället.

Alex:

Fanns t.om ett sånt ställe i eskilstuna i ett område där som väl kan liknas lite som en förrort med storstadsmått mätt, (min pappa bode ett tag i eskilstuna) ..kombo på hög nivå

Förortsbo:

Alex: Kombobutiker är spännande även om det tar ett tag innan man kommer underfund med alla faciliteter de har att bjuda på. Fram för fler kombobutiker!

2007-11-13 @ 20:05:23
URL: http://forort.blogg.se

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback