Stöld i tvättstugan

Idag är det söndag vilket oftast innebär tvättdag för mig. Här uppe på kullen där jag bor är vi ett gäng trevåningshus som delar på en stor och fräsch tvättstuga innehållandes ett tjugotal maskiner, några torktumlare och andra faciliteter. Jag blev jävligt paff första gången då jag såg att allt var så förbannat städat men även om jag trivdes som fisken i vattnet där nere var det ju astrist att sitta där nere och vänta på att tvätten skulle snurra klart sina tiotusen varv, så jag gjorde till en vana att knata upp i lägenheten och ta en kopp kaffe med en smörgås medan maskinerna skötte sitt. Till en början märkte jag ingenting men efter att jag en morgon inte fann ett enda jävla par jeans i garderoben kom jag fram till att någon sniken granne fanimig måste ha snott dem av mig i tvättstugan medan jag i godan ro satt och smaskade på min ostsmörgås i min soffa. Det var också då jag märkte att flera av mina märkestshirts och collegetröjor saknades. Veckan därpå införskaffade jag en egen tvättmaskin att ha i badrummet.


Stephanie:

Re: Ska jag genast kolal upp!

Fan va störigt! Våran tvättsuga är liten, tre maskiner, två torkisar och ett skåp. Men man kan låsa med den lilla pluppen som man bokat med, vilket är bra. Jag skulle aldrig våga lämna mitt tvätt...

2007-11-11 @ 17:00:28
Gladys:

Själv bor jag i haninge, vissa skulle väl kalla det en förort och andra inte. Saken är att det här stället är så uppdelat. I den kommundelen som jag bor i bor det nästan bara svenskar och räknas som en av de "finare" områden, men tar man bussen och åker tre stationer kommer man till en annan kommundel där det är raka motsatsen. Så det är väl lite både och, men inte alls på samma sätt som du beskriver din förort.

Förortsbo:

Stephanie: Din tvättstuga låter en aning säkrare än vad min är!

Gladys: Jag känner till Haninge, har många bekanta där ute. Den förort jag bor i är en förort som i mångas mun skulle benämnas "ghetto", men jag kan inte annat än tycka om den även om det händer ett och annat knasigt här. Jag har bott i både fina villaförorter och liknande denna innan, och på något vis lyckas man alltid anpassa sig. Många här ute har inte ens tillgång till dator, och jag ser väl det lite som min uppgift att berätta om hur det faktiskt står till härute. Än är det bara början...

2007-11-11 @ 17:32:40

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback