Utländsk mat

Här ute har vi livsmedelsbutiker så det heter duga! Förvisso inget ICA Maxi eller Coop Forum men vi kan däremot välja och vraka mellan nästintill ett tiotal lågpriskedjor och minimarkets i trakten. Här kommer man lätt över mat för en hel vecka utan att behöva punga ut mer än en femhundring. För den nyinflyttade kan det ta lite tid att hitta vad man söker med tanke på att vi här knappt känner till Felix, Findus, Heinz, Kavli och allt vad märkesvarorna heter (ni som besökt ställen i stil med Lidl vet vad jag talar om). Efter ett par månader lär man sig dock att hitta bland blodiga köttstycken, inlagda polska små körsbär och halalkäk. För övrigt har jag upphört att dricka mjölk från Arla på grund utav dess avsaknad, istället blandar jag var morgon iordning min egen pulvermjölk. De mjuka tunnbröden från Polarbröd har bytts ut mot torra, lite kebabrulleaktiga bröd medan chipsen har ersatts av nötter av alla de slag. Min älskade Coca Cola har fått lämna plats för någon sötsliskig Cuba Colaliknande vätska. Ja - jag skulle kunna räkna upp ett trettiotal matvaror som försvunnit eller åtminstone bytts ut i mitt liv. Skönt egentligen att man aldrig varit en sådan där person som har svårt för att testa nya ting, då hade jag väl svultit ihjäl här ute.



Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback