Häng

Vardagskvällar här ute blir det rätt mycket "häng". Första stoppet för häng sker på väg ned från tunnelbanan hem vid grillen - en mosbricka med två tjocka korvar är alltid välkommen i min mage. Pucko däremot är inget som säljer bra här, istället blir det något Fantaliknande på flaska av billigt, utländskt märke. Jag är glad att de ännu inte bytt ut det slaskiga fläsket / nötköttet i korvarna mot lamm, det är jag nog inte redo för. Oftast blir det att man stöter på någon polare i väntan på korven och man uppdateras då om det senaste som hänt - någon som strulat runt, råkat illa ut eller för den delen bara dragit härifrån. Imorse fick jag nys om att en bekant hittats död, mördad. Får se om jag får ned någonting om det här i bloggen, känns som om det kan finnas risk att den här bloggen kommer att innehålla en del inlägg om ond, bråd död.

Stopp två för häng sker efter att man käkat upp korven med mos och beslutat sig för att knata hemåt. Alltid är det någon nere i centrum som drar i en och frågar om man ska med och garagesnacka, och det är sällan jag är sen på att haka på. Garagehäng innebär ett par bira, puts av jänkarna som står och väntar på slaskfria dagar, skitsnack med grabbarna och även lite spejande i soprummet där det ofta går att göra riktiga fynd. Oftast är det svennarna som hänger i garagen medan invandrarna hänger vid grillen invid tunnelbanan. Ikväll blir det ingetdera för min del.

Olivia:

Gillar din blogg :)

2007-11-12 @ 17:29:42
Förortsbo:

Olivia: Så länge tankarna fortsätter att snurra i mitt huvud fortsätter jag att skriva. Kommentarer såsom dina sporrar mig till att posta ytterligare inlägg :D

2007-11-12 @ 20:20:15

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback