Varning för ras

Något som slog mig idag då jag traskade runt på stan medan snön yrde kring mina ben är att man i förorten sällan ser något förbud mot att sparka på stuprännor eller något "varning för ras". Där inne i city däremot, där kan det innebära en livsfara att ge ett rör en kick - rätt som det är får man en istapp i skallen eller så far all världens is ut ur röret med en jävla fart. Här ute i min förort har vi få höga punkthus och fallhöjden för istappar och is i rännorna är därmed inte densamma som i city samtidigt som husen inte står lika tätt vilket jag tycker är väldigt skönt. Jag måste erkänna att då jag om vintrarna knatar runt inne i stan ofta känner ett obehag av att gå längs trottoarerna med tanke på den förbannade rasrisken.


Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig!

URL:


Kommentar:

Trackback